КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ
З ІНОЗЕМНИХ МОВ
Основними видами оцінювання з іноземної мови є поточне, тематичне,
семестрове, річне оцінювання та підсумкова державна атестація.
Більшість прийомів поточного оцінювання спрямовано на детальну перевірку
окремих параметрів мови або вмінь мовлення, яких щойно навчили, тематичне
оцінювання проводиться на основі поточного оцінювання і виставляється єдиний
тематичний бал. Під час виставлення тематичного балу результати перевірки
робочих зошитів не враховуються.
Семестрове оцінювання з іноземної мови проводиться один раз наприкінці
семестру за чотирма видами мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння,
читання, письмо).
Аудіювання *
Рівні
навчальних
досягнень
Бали Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
I.
Початковий
1 бал. Учень (учениця) розпізнає на слух найбільш поширені
слова у мовленні, яке звучить в уповільненому темпі
2 бали. Учень(учениця) розпізнає на слух найбільш поширені
словосполучення у мовленні, яке звучить в уповільненому
темпі
3 бали. Учень (учениця) розпізнає на слух окремі прості непоширені речення і мовленнєві зразки, побудовані на
вивченому мовному матеріалі в мовленні, яке звучить в уповільненому темпі
II. Середній
 4 бали .Учень (учениця) розпізнає на слух прості речення, фрази
та мовленнєві зразки, що звучать у нормальному темпі. В
основному розуміє зміст прослуханого тексту, в якому
використаний знайомий мовний матеріал
5 балів. Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у
нормальному темпі текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі
6 балів.  Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у
нормальному темпі невеликих за обсягом текстів,
побудованих на вивченому мовному матеріалі, які містять
певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна
здогадатися
III. Достатній
 7 балів.  Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у
нормальному темпі текстів, побудованих на вивченому
мовному матеріалі, які містять певну кількість незнайомих
слів, про значення яких можна здогадатися, сприймає
більшу частину необхідної інформації, надану в вигляді
оціночних суджень, опису, аргументації
8 балів.  Учень (учениця) розуміє основний зміст стандартного
мовлення у межах тематики ситуативного мовлення яке
може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. В основному сприймає на слух експліцитно надану інформацію
9 балів.  Учень (учениця) розуміє основний зміст мовлення, яке
може містити певну кількість незнайомих слів, про
значення яких можна здогадатися, а також сприймає
основний зміст повідомлень та фактичну інформацію, надану у повідомленні
IV. Високий
 10 балів.  Учень (учениця) розуміє основний зміст мовлення, яке
може містити певну кількість незнайомих слів, про
значення яких можна здогадатися, а також основний зміст
чітких повідомлень різного рівня складності
11 балів.  Учень (учениця) розуміє тривале мовлення, яке може
містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких
можна здогадатися. Вміє знаходити в інформаційних
текстах з незнайомим матеріалом необхідну інформацію,
надану в вигляді оціночних суджень, опису, аргументації
12 балів.  Учень (учениця) розуміє тривале мовлення й основний
зміст повідомлень, сприймає на слух надану фактичну інформацію у повідомленні
* Обсяг тексту, рівень складності, лексична та граматична
наповнюваність, тематика текстів формуються вчителем відповідно до
Програмових вимог, для кожного етапу навчання та типу навчального закладу.
Читання*
Рівні
навчальних
досягнень
Бали Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
I.
Початковий
1 бал.  Учень (учениця) вміє розпізнавати та читати окремі вивчені
слова на основі матеріалу, що вивчався
2 бали.  Учень (учениця) вміє розпізнавати та читати окремі вивчені
словосполучення на основі матеріалу, що вивчався
3 бали. Учень(учениця) вміє розпізнавати та читати окремі прості
непоширені речення на основі матеріалу, що вивчався
II. Середній 
4 бали.  Учень (учениця) вміє читати вголос і про себе з розумінням
основного змісту тексти, побудовані на вивченому
матеріалі. Уміє частково знаходити необхідну інформацію у
вигляді оціночних суджень за умови, що в текстах
використовується знайомий мовний матеріал
5 балів.  Учень (учениця) вміє читати вголос і про себе з розумінням
основного змісту тексти, які можуть містити певну кількість
незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися.
Уміє частково знаходити необхідну інформацію у вигляді
оціночних суджень, опису за умови, що в текстах
використовується знайомий мовний матеріал
6 балів. Учень/учениця вміє читати з повним розумінням тексти, які
можуть містити певну кількість незнайомих слів, про
значення яких можна здогадатися. Уміє знаходити
необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень, опису, аргументації за умови, що в текстах використовується
знайомий мовний матеріал
III. Достатній
 7 балів. Учень (учениця) вміє читати з повним розумінням і тексти,
які містять певну кількість незнайомих слів, про значення
яких можна здогадатися; уміє знаходити потрібну
інформацію в текстах інформативного характеру
8 балів. Учень (учениця) вміє читати з повним розумінням тексти,
які містять певну кількість незнайомих слів, знаходити і
аналізувати потрібну інформацію
9 балів.  Учень (учениця) вміє читати з повним розумінням тексти,
використовуючи словник, знаходити потрібну інформацію,
аналізувати її та робити відповідні висновки
IV. Високий
 10 балів.  Учень (учениця) вміє читати з розумінням основного змісту
тексти, аналізує їх, розуміє прочитаний текст,
встановлюючи логічні зв'язки всередині речення та між
реченнями
11 балів.  Учень (учениця) вміє читати тексти, аналізує їх і робить
власні висновки, розуміє логічні зв'язки в рамках тексту та
між його окремими частинами
12 балів.  Учень (учениця) вміє читати тексти, аналізує їх і робить
висновки, порівнює отриману інформацію з власним
досвідом. В повному обсязі розуміє тему прочитаного
тексту різного рівня складності
* Обсяг, тематика, характер текстів для читання визначаються вчителем
відповідно до Програмових вимог для кожного етапу навчання та типу навчального
закладу.
Говоріння *
Рівні
навчальних
досягнень
Бали Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
I.
Початковий
1 бал.  Учень (учениця) знає найбільш поширені вивчені слова,
проте не завжди адекватно використовує їх у мовленні,
допускає фонематичні помилки
2 бали.  Учень (учениця) знає найбільш поширені вивчені
словосполучення, проте не завжди адекватно
використовує їх у мовленні, допускає фонематичні помилки
3 бали. Учень (учениця) використовує в мовленні прості
непоширені речення з опорою на зразок, має труднощі у
вирішенні поставленого комунікативного завдання в
ситуаціях на задану тему, допускає фонематичні помилки
II. Середній
 4 бали.  Учень (учениця) вміє в основному логічно розпочинати та
підтримувати бесіду, при цьому використовуючи
обмежений словниковий запас та елементарні граматичні
структури. На запит співрозмовника дає елементарну
оціночну інформацію, відображаючи власну точку зору
5 бали. Учень (учениця) вміє в основному логічно побудувати
невеличке монологічне висловлювання та діалогічну взаємодію, допускаючи незначні помилки при використанні
лексичних одиниць. Всі звуки в потоці мовлення
вимовляються правильно
6 балів.Учень (учениця) упевнено розпочинає, підтримує,
відновлює та закінчує розмову у відповідності з
мовленнєвою ситуацією. Всі звуки в потоці мовлення
вимовляються правильно
III. Достатній 
7 балів.  Учень (учениця) вміє зв'язно висловлюватися відповідно
до навчальної ситуації, малюнка, робити повідомлення з
теми, простими реченнями передавати зміст прочитаного,
почутого або побаченого, підтримувати бесіду, ставити
запитання та відповідати на них
8 балів.  Учень (учениця) вміє логічно висловитися у межах
вивчених тем відповідно до навчальної ситуації, а також у
зв'язку зі змістом прочитаного, почутого або побаченого,
висловлюючи власне ставлення до предмета мовлення;
уміє підтримувати бесіду, вживаючи короткі репліки. Учень
в основному уміє у відповідності з комунікативним
завданням використовувати лексичні одиниці і граматичні
структури, не допускає фонематичних помилок
9 балів. Учень (учениця) вміє логічно висловлюватися у межах
вивчених тем, передавати основний зміст прочитаного,
почутого або побаченого, підтримувати бесіду, вживаючи
розгорнуті репліки, у відповідності з комунікативним
завданням використовує лексичні одиниці і граматичні
структури, не допускає фонематичних помилок
IV. Високий 
10 балів.  Учень (учениця) вміє без підготовки висловлюватися і
вести бесіду в межах вивчених тем, використовує
граматичні структури і лексичні одиниці у відповідності з
комунікативним завданням, не допускає фонематичних
помилок
11 балів.  Учень (учениця) вміє логічно і в заданому обсязі
побудувати монологічне висловлювання та діалогічну
взаємодію, використовуючи граматичні структури і лексичні
одиниці у відповідності до комунікативного завдання, не
допускаючи при цьому фонематичних помилок
12 балів.Учень (учениця) вміє вільно висловлюватись та вести
бесіду в межах вивчених тем, гнучко та ефективно
користуючись мовними та мовленнєвими засобами
* Обсяг монологічного висловлювання та кількість реплік у діалогічному
мовленні, характер і тематика, лексична і граматична наповнюваність визначаються
вчителем відповідно до Програмових вимог для кожного етапу навчання та типу
навчального закладу.
Письмо *

I.Початковий рівень
1 бал. Учень (учениця) вміє писати вивчені слова допускаючи при цьому велику кількість
орфографічних помилок
Припустима кількість орфографічних помилок :8
Припустима кількість лексичних,граматичних і стилістичних помилок: 9
2 бали.  Учень (учениця) вміє писати вивчені словосполучення
Припустима кількість орфографічних помилок: 6
Припустима кількість лексичних, граматичних і стилістичних помилок :9
3 бали.  Учень (учениця) вміє писати прості непоширені речення відповідно до комунікативної задачі проте зміст повідомлення недостатній за обсягом для розкриття теми та інформативно насичений
Припустима кількість орфографічних помилок :6 .
Припустима кількість лексичних, граматичних і стилістичних помилок :8.
II. Середній
 4 бали.  Учень (учениця) вміє написати листівку за зразком, проте використовує обмежений запас лексики та граматичних структур, допускаючи помилки, які утруднюють розуміння тексту
Припустима кількість орфографічних помилок :6. 
Припустима кількість лексичних, граматичних і стилістичних помилок : 6
5 балів.  Учень (учениця) вміє написати коротке повідомлення за зразком у межах вивченої теми, використовуючи обмежений набір засобів логічного зв'язку при цьому відсутні
з'єднувальні кліше, недостатня різноманітність вжитих структур, моделей тощо
Припустима кількість орфографічних помилок :4-5 . 
Припустима кількість лексичних, граматичних і стилістичних помилок: 5.
6 балів. Учень (учениця) вміє написати коротке повідомлення/ листа за зразком у відповідності до поставленого комунікативного завдання, при цьому вжито недостатню
кількість з'єднувальних кліше та посередня
різноманітність вжитих
структур, моделей. 
Припустима кількість орфографічних помилок :4-5
Припустима кількість лексичних, граматичних і стилістичних помилок: 5                III.
Достатній
7 балів.  Учень (учениця) вміє написати коротке повідомлення за вивченою темою за зразком у відповідності до заданої комунікативної ситуації, допускаючи при цьому
ряд помилок при використанні вивчених граматичних структур.
Допущені помилки не порушують сприйняття тексту у роботі вжито ідіоматичні звороти,
з'єднувальні кліше, різноманітність структур,моделей тощо
 Припустима кількість орфографічних помилок :4.  
Припустима кількість лексичних, граматичних і стилістичних помилок:4
8 балів. Учень (учениця) вміє без використання опори написати повідомлення
за вивченою темою, зробити нотатки, допускаючи ряд помилок
при використанні лексичних одиниць. Допущені помилки не порушують сприйняття
тексту у роботі вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше,
різноманітність структур, моделей тощо
 Припустима кількість орфографічних помилок :3
 Припустима кількість лексичних, граматичних і стилістичних помилок: 3
9 балів. Учень (учениця) вміє написати повідомлення на запропоновану тему,
заповнити анкету, допускаючи ряд орфографічних помилок, які не утруднюють
розуміння інформації, у роботі вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні
кліше, різноманітність структур, моделей тощо
 Припустима кількість орфографічних помилок :
Припустима кількість лексичних, граматичних і стилістичних помилок: 2
10 балів. Учень (учениця) вміє написати повідомлення, висловлюючи власне
ставлення до проблеми,
написати особистого листа, при цьому правильно використовуючи вивчені
граматичні структури у відповідності до комунікативного
завдання використовуючи достатню кількість ідіоматичних зворотів,
з'єднувальних кліше, моделей.  
Припустима кількість орфографічних помилок :2
IV. Високий
 11 балів.  Учень (учениця) вміє написати повідомлення, правильно
використовуючи лексичні одиниці в рамках тем, пов'язаних з повсякденним життям.
надаються при наявності несуттєвих орфографічних, які не порушують акту
комунікації (британський або американський варіанти орфографії,
орфографічні помилки в географічних назвах тощо)
Припустима кількість орфографічних помилок :1-2
12 балів. Учень (учениця) вміє надати в письмовому вигляді інформацію у
відповідності з комунікативним завданням, висловлюючи власне
ставлення до проблеми, при цьому правильно використовуючи
лексичні одиниці та граматичні структури
* Обсяг письмового повідомлення, його тематика, структура, повнота
розкриття змісту, лексична насиченість та рівень граматичної компетентності
наповнюваність визначаються вчителем відповідно до Програмових вимог
для кожного етапу навчання та типу навчального закладу.

Немає коментарів:

Дописати коментар